kertoisko joku mulle, miksi en saa enää nukuttua?

viimeiset pari kuukautta oon nukkunut ihmeellistä katkonaista unta, herään keskellä yötä, olen tunnin hereillä ja ihan pihalla kaikesta, ja nukahdan taas. ja tätä tapahtuu montakin kertaa yön sisällä. aamulla, kun herään, tuntuu, etten ole nukkunut ollenkaan, eikä oikein pääse sängystä ylös. tämänkin lisäksi olen nähnyt niin tajuttoman psykedeelisiä ja kummallisia unia, että alan jo vähän pelätä alitajuntaani. (topi ehdotti mulle, että alkaisin kirjoittamaan unistani progebiisejä, sen verran sienihöyryistä kamaa sieltä öisin tulee...)
tietenkään tähän ongelmaan ei ehkä auta se, että oon mennyt nukkumaan noin joka yö kello yhdentoista jälkeen... tänään päätin, että menen ehdottomasti viimeistään klo 22 nukkumaan, koska a) en saa olla viikonloppua koomassa b) en pysy hereillä sen pitempään.

kun vihdoin sain tänään revittyä itseni sängystä ylös ja mentyä kouluun, olin niin täysin tilulilutööt-koomassa, että huh. saksantunti oli enemmän tai vähemmän surkuhupaisa kannaltani, kun ei oikein ollut kellonajat luonnistua ja mumisin aivan epämääräistä settiä... kaiken lisäksi, jouduttiin katsomaan das ist deutschlandia, jota vihaan koko sydämeni pohjasta. en kestä roman schatzia, uskomattoman rasittava mies.
vedin pullon pepsiä saksantunnilla, mutta ei tuntunut auttavan. saksantunnilta tullessa oli vain kamala vessahätä ja oli hajota naama suhteellisen eeppisesti. ennen uskonnontuntia kävin ostamassa vielä pullollisen sokerilitkua ja tuntui patterit pikkuhiljaa latautuvan. päivä lähti kunnolla käyntiin ussantunnin loppupuolella, kun päästiin vähän atk-luokkaan häseltämään esitelmäntapaisten kanssa. teen pauliinan kanssa hindulaisuudesta, joka on mua aina jotenkin kiehtonut ties kuinka monesta syystä. sen jälkeen olikin ensimmäinen tunti yhteiskuntaoppia, josta olin myös tosi innoissani. meillä on aivan loistava opettaja, olin sen hissa1-kurssilla jesjes.

kuviksentunnilla päivä muuttui kivasta loistavaksi. saatiin mielenkiintoinen valokuvakollaasityö, jota aloin heti kotiin tultuani räpeltämään. tunnilla sain työhön tekstit (pitää olla kuvia, piirroksia ja jotain tekstinpätkää liittyen johonkin tilaan - minun tapauksessa oma huoneeni) eri biisien sanoituksista ja nyt kotona otin jo pari kuvaa. totesin tosin, että pitää ehkä hieman siivoilla, ennen kun alan mitään suurempaa taideteos-spektaakkelia tästä kolostani tekemään...

tänään olisi tarkoitus päällystää vielä noita uusia koulukirjoja, pakata kamat viikonlopun partioretkelle, tehdä läksyt ja mennä kuoroon vähän lalalaulamaan. väsymys raastaa edelleen - kofeiinin voimalla ei ihan kamalan pitkälle pötkitä - mutta jos nyt otan päiväunet, en tule todellakaan nukkumaan yöllä. huokaus, syvä sellainen.

no, nyt pitääkin jo ruveta sitten kontaktimuovin kanssa räpeltämään. voin kertoa, että vähintään yksi kirja tulee menemään pilalle...